Το «1 ο Επιστημονικό Συμπόσιο για τις  Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση : συλλογικότητα και παρηγορία”  17 Μαΐου 2016, Πάτρα

Βιβλίο πρακτικών ΙΒΑΝ 978-618-93193-9-4

Συγγραφέας: Συλλογικό
Επιμέλεια: Γαλάνη Μάρω
https://drive.google.com/file/d/1n7jetJdgVJrp9jOvM_plEZ5lWtRFtFyt/view

 Το «1 ο  Επιστημονικό Συμπόσιο για τις  Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση : συλλογικότητα και παρηγορία”   έγινε 17 Μαΐου 2016, στο Δημοτικό Θέατρο  Πάτρας Απόλλων, στο πλαίσιο του τριετούς εκπαιδευτικού, καλλιτεχνικού και ερευνητικού προγράμματος : «Κίνηση – χορός χοροθέατρο στην υποχρεωτική εκπαίδευση: ο χορός ενώνει, συγκρατεί, παρηγορεί»/DAS Project (Dancetheatre Art  in School .

Θέμα του Συμποσίου  είναι οι  Παραστατικές  τέχνες στην εκπαίδευση και  σκοπός  του είναι να προωθήσει το διάλογο για την έρευνα και τη σύγχρονη καλλιτεχνική   πρακτική, που αφορά στις Ερμηνευτικές Τέχνες στην Εκπαίδευση:  χορό, θέατρο, χοροθέατρο, performance,  μουσική, όπερα, μουσικό θέατρο  και στα θέματα που

Μέσω των 17 παρουσιάσεων/ εισηγήσεων,  5 τοποθετήσεων  της στρογγυλής τράπεζας και των 6 αναρτημένων εισηγήσεων στις θεματικές ενότητες  του Συμποσίου:  Κίνηση –  χορός – χοροθέατρο  στην εκπαίδευση/    Μουσικοκινητική αγωγή/  Θέατρο στην εκπαίδευση /  Performance – επιτέλεση / Συγγραφή / Παραστατικές τέχνες και δράσεις περιβαλλοντικής  εκπαίδευσης, κατά τις εργασίες του Συμποσίου επιτεύχθηκε   η ανάπτυξη προβληματισμού, η  ανταλλαγή απόψεων  και ερευνητικών συμπερασμάτων  που αφορούν  στη δημιουργικότητα, τον πειραματισμό, την επικοινωνία, τη συλλογική δράση και αλληλεγγύη, τις καλές πρακτικές διδασκαλίας, τη  διαθεματικότητα, και γενικώς τις σύγχρονες εξελίξεις παιδαγωγικής και διδακτικής της Αισθητικής Παιδείας.

Είναι κοινή διαπίστωση ότι  η τέχνη αποτελεί ισχυρό μέσο επικοινωνίας, τρόπο  διερεύνησης της πολλαπλότητας των μορφών του Ετέρου και τόπο συνάντησης, συνδημιουργίας, ευχαρίστησης  και αποδοχής του Άλλου. Αδιαμφισβήτητη είναι η εισαγωγή των παραστατικών τεχνών στο ελληνικό σχολείο δεν είναι ξεκάθαρο από πού πρέπει να ξεκινήσει και πώς να υλοποιηθεί η ένταξη τους. Κρίθηκε  αναγκαίο να υπάρξει εκκίνηση και συνέχεια.  Να ξεκινήσει η ένταξη από κάπου και να δοθεί διδακτική αυτονομία ή έστω σχετικά όρια αυτονομίας και στην πορεία να γίνουν αναπροσαρμογές και διορθωτικές κινήσεις. Γενικά να υπάρξει συνέχεια σε ο,τι γίνεται.

Στο συμπόσιο συμμετείχαν εγγεγραμμένοι  87 σύνεδροι, οι περισσότεροι ήταν ερευνητές,  εκπαιδευτικοί και φοιτητές με ειδικότητες όπως: δάσκαλοι, θεατρολόγοι, μουσικοί, δάσκαλοι φυσικής αγωγής και εικαστικών, φιλόλογοι, αρχιτέκτονες, περιβαλλοντολόγοι, συγγραφείς, από την Ελλάδα , Μ. Βρετανία και Βουλγαρία.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Στο πλαίσιο του Συμποσίου πραγματοποιήθηκαν τρία εργαστήρια:

Μουσική από τη  Δρ. Γεωργία Παρπαρούση  ΕΕΠ ΤΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Πατρών

Χοροθεατρική Performance από τη Δρ. Μάρω Γαλάνη ΕΕΠ ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών

Θέατρο από τη Συγκλητική Βλαχάκη Θεατρολόγο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας.

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Το συμπόσιο έκλεισε με τις παρουσιάσεις  παραστάσεων  χοροθεάτρου Δημοτικών και Γυμνασίων Σχολείων που συμμετείχαν κατά τη σχολική χρονιά 2015 -16  στο πρόγραμμα DAS «Κίνηση – χορός χοροθέατρο στην υποχρεωτική εκπαίδευση: ο χορός ενώνει, συγκρατεί»

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α    

Γαλάνη Μαρία – Μάρω |DAS|ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ [ειδικά διαμορφωμένης μεθοδολογίας] για ενίσχυση της αυτοπεποίθησης & της πρωτοβουλίας, της συνεργατικής  & συναισθητικής στάσης, για την επικοινωνία & την αλληλεγγύη στην ομάδα

Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΜΟΙΡΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Οι τέχνες και το σχολείο: 7 Θέσεις για τη διαμόρφωση μίας πρότασης

Ελένη Ντέντε και Στυλιανή Ν. Τσεσμελή Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ …..

Ρεσβάνη Βασιλική ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΩΣ ΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΞΕΔΙΠΛΩΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ, ΤΕΧΝΙΚΩΝ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ

Θανασούλας Ανδρέας ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Ευσταθίου Αναστασία ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ. ΠΗΓΕΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ.

Αθανασοπούλου Λεμονιά και Γαλάνη Μαρία –Μάρω Γαλάνη Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΣΙΓΓΑΝΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ.ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ

Aneva Milena THE ACTOR AND HIS ROLE AT THE ART INTEGRITY OF THE THEATRICAL SPECTACLE

Μαρίνη Χάρη  ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΝΟΗΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ (DEVISED THEATRE) ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

Μικρώνης Γρηγόριος ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Καραπαναγιώτη Χρυσή Κ. ΣΗΜΕΙΑ ΕΠΑΦΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΏΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

Πάγκαλος Παναγιώτης, Μάτσα Σάρρα, Φωτακέλη Έλενα ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ [climate art]

Θεολόγη- Γκούτη Πένυ και Βιτωράτος Ευάγγελος Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΠ

Αναρτημένες Ανακοινώσεις

Βουρδέρη Μαριεντίνα, Δουλουκιτάκη Σταυρούλα PROJECT DAS 2013-2016: παρατήρηση και καταγραφή των σχεδίων εντατικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, και εποπτεία δοκιμών με στόχο τις τελικές χοροθεατρικές συνθέσεις των ομάδων των μαθητών από τα συμμετέχοντα σχολεία στο πρόγραμμα.

Βασιλόπουλος Παναγιώτης ΛΟΓΩ…ΤΕΧΝΗΣ ΔΡΩΜΕΝΑ…

Καραπαναγιώτη Μαρία ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ στο ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Λίτος, Ιωάννης Γκούμα Σταμάτιος  Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΪΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΩΝ

Ρούβαλη Φιλίππη, Γαλάνη Μαρία -Μάρω ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Χριστάκου Δέσποινα ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΙ ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»