2ο Επιστημονικό Συνέδριο Παραστασιακές Τέχνες στην Εκπαίδευση: συλλογικότητα, σκέψη και εμπειρία 23 @ 24 Μαρτίου  2018,  Πάτρα,  Ελλάδα

2nd Congress Performing Arts in Education: collectivity, thought and experience, 23 @ 24 March 2018, Patras, Greece

Βιβλίο πρακτικών «Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση: συλλογικότητα, σκέψη και εμπειρία/ Πρακτικά 2ου  επιστημονικού συνεδρίου»
Συγγραφέας: Συλλογικό
Επιμέλεια: Γαλάνη Μάρω
ΙΒΑΝ 978-618-5496-00-5
https://drive.google.com/file/d/1dZE0ToYV_o-AFwJdd8FQjn2pJaPwYU-_/view

2ο Επιστημονικό Συνέδριο Παραστασιακές Τέχνες στην Εκπαίδευση: συλλογικότητα, σκέψη και εμπειρία
23 και 24  Μαρτίου 2018, στην Πάτρα από το Πανεπιστήμιο Πατρών σε συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών και ομάδα στήριξης της DERIDAncetheatre Ensemble του Συλλόγου Τέχνης DERIDA
Απευθύνεται στην Ελληνική  και Διεθνή,  καλλιτεχνική και  ακαδημαϊκή κοινότητα και προσκαλεί καλλιτέχνες   και ερευνητές που ασχολούνται με τις παραστασιακές τέχνες  και την εκπαίδευση  να να παρακολουθήσουν το συνέδριο  και ​ συμμετάσχουν  με ομιλίες,  εργαστήρια  & παραστάσεις.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
1. Παραστασιακές τέχνες στην εκπαίδευση:
Α.

  • Χορός
  • Χοροθέατρο
  • Θέατρο
  • ​Μουσική

Β.

  • ​Εικαστική performance
  • Δράσεις περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και παραστασιακές τέχνες ​
  • Μνημονικές Δράσεις σε Αρχαιολογικούς Χώρους και Μουσεία
  1. Εκπαίδευση και επιτελεστικές πρακτικές   σύγχρονης τέχνης
    3. Performance writingΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
    ​Λήξη υποβολής περιλήψεων εργασιών  27 |Ο1|  2018
    Ενημέρωση αποδοχής εργασιών        15| Ο2|  2018
    Υποβολή περιλήψεων για πρακτικά   Ο1 |Ο3|  2018
    Ανακοίνωση προγράμματος            Ο9 |Ο3|  2018
    Διεξαγωγή Συμποσίου           23 @ 24 |03 | 2018

    Η γλώσσα διεξαγωγής του συμποσίου θα είναι η Ελληνική και η Αγγλική.

2nd  CONGRESS PERFORMING ARTS IN EDDUCATION: collectivity, thought and experience
Dear colleagues,
We heartily invite you to the Scientific Symposium “Performing Arts in Education; collaboration and comfort”, which is to take place on the 17th May 2016 in Patra.
It is organized by the University of Patras, the Municipal Theatre of Patras (DIPETHE), DERIDAncetheatre Ensemble and the Dasnet team of teachers.
We would also like to inform you that the submission of summaries has started and will be due on 18th April 2016.

SESSSIONS:
1. Performing Arts in Education:
A.

  • Dance & Dancetheatre
  • Theatre
  • Music

B.

  • ​Art performance
  • Environmental Education  and performing arts
  • Performance in museums and archaeological places
  1. Education and performing practices of contemporary art3. Performance writing

Η υποβολή των εκτεταμένων περιλήψεων των εργασιών καθώς και οι τελικές  εισηγήσεις στο email: galani@upatras.gr
σε δύο αρχεία ως εξής:
αρχείο Α περιέχει όνομα επώνυμο ιδιότητα του/των εισηγητή /των
αρχείο Β περιέχει την εκτεταμένη περίληψη

Ποιος καλείται να υποβάλει εργασία, προφορική παρουσίαση ή poster, στο Συμπόσιο;
Όποιος υλοποιεί έρευνα σε σχετικό, με το θέμα του Συμποσίου, τομέα καλείται να υποβάλει εργασία

​Who is invited to submit papers, posters and make presentations to the Symposium?
Anyone doing research in a related field is invited to submit papers, posters and make presentations.

Π Ρ Ο  Γ  Ρ  Α  Μ  Μ  Α

2oυ Επιστημονικού Συνεδρίου  Παραστασιακές Τέχνες στην Εκπαίδευση: συλλογικότητα, σκέψη & εμπειρία.  23 και 24  Μαρτίου 2018, Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών, Πανεπιστήμιο Πατρών | Π.Τ.Δ.Ε.   σε συνεργασία με  Εφορεία Αρχαιοτήτων  Αχαΐας|

Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2018

Εργαστήριο Α ώρα  13.30 – 14.50  AΙΘ. STUDIO EKFRASIS DERIDA Παπαδιαμαντοπούλου 23,  Πάτρα

15.00 – 15.30  Προσέλευση – Εγγραφές – Ανάρτηση Posters

15.30 – 16.00  Καλωσόρισμα – Χαιρετισμοί

16.00 – 17.30  Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Προεδρείο: Χρυσή ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Αν. Καθηγήτρια Τμήμα Χημείας  Πανεπιστημίου Πατρών

  1. Ο χορός στο νηπιαγωγείο και η συμβολή του στην ψυχοκινητική ανάπτυξη και στη μεταγλωσσική ικανότητα της νοερής απεικόνισης
    Χαρίλαος ΖΑΡΑΓΚΑΣ Επίκ. Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
    Ιωάννης ΛΙΤΟΣ Μεταπτυχιακός φοιτητής Π.Τ.Ν Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  2. Ενδυνάμωση της ομάδας της τάξης μέσα από την προσέγγιση του χοροθεάτρου DAS: 2017.
    Βασιλική ΡΕΣΒΑΝΗ Υποψ. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ,
    Γεωργία ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ Φοιτήτρια ΠΤΔΕ
  3. Ο χορός ως μέσο ανάπτυξης επικοινωνιακών δεξιοτήτων
    Αγγελική ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Θεατρολόγος
  4. Παραστασιακές τέχνες σε προγράμματα πολιτιστικών θεμάτων:παρουσία τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Αχαΐας τα σχολικά έτη 2016 – 2018
    Δρ Ευφροσύνη ΚΩΣΤΑΡΑ, Φιλόλογος, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων ΔΔΕ Αχαΐας
  5. Απόψεις εκπαιδευτών ενηλίκων ΚΕΚ και ΣΔΕ των νομών Ηλείας και Αχαΐας ως προς την αποτελεσματική αξιοποίηση της τέχνης στο διδακτικό τους έργο
    Βασιλική ΜΠΟΥΝΤΑ Δασκάλα ΜEd, Ιωσήφ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ, Αν. Καθηγητής ΑΣΠΑΙΤΕ
  6. «ΠΛΟΥΤΟΣ» της βιωματικής μάθησης στην πρόληψη των εξαρτήσεων
    Αγγελική ΠΑΣΣΑ – Εκπαιδευτικός, Υπεύθυνη του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης της Κίνησης «ΠΡΟΤΑΣΗ»,
    Γιούλη ΔΡΟΣΟΠΟΥΛΟΥ – Ψυχολόγος, Εμψυχώτρια ομάδων της Κίνησης «ΠΡΟΤΑΣΗ»

17.30 – 17. 50 Στρογγυλή Τράπεζα

«Διερεύνηση των δυνατοτήτων ένταξης και  εφαρμογής  των Παραστατικών Τεχνών στην Εκπαίδευση»

  1. «Ποιό είναι το περιεχόμενο των εικαστικών τεχνών στην      Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; – Είναι  μύθος ή πραγματικότητα η ελεύθερη έκφραση;»
    Ξένια ΑΡΑΠΑΚΗ Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ Π. Πατρών
  2. «Η μουσική ως παραστατική τέχνη στο σχολείο. Πώς και γιατί;»
    Γεωργία ΠΑΡΠΑΡΟΥΣΗ, PhD ΕΕΠ στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστημίου Πατρών
  3. «Και μετά την παράσταση τι; Πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε την εμπειρία μιας επαγγελματικής παράστασης για παιδιά που παρακολούθησαν οι μαθητές μέσα στην τάξη»
    Ιωάννα ΡΟΪΛΟΥ PhD ΕΕΠ στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστημίου Πατρών
  4. Πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι παραστασιακές τέχνες στην περιβαλλοντική εκπαίδευση; Είναι εργαλείο για την κατανόηση του περιεχομένου; Πως γίνεται η σύνθεση; Ποια είναι τα όρια;
    Χρυσή Κ. ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Χημείας, Πανεπιστήμιο Πατρών

17.50 – 18.20 Coffee break & Poster Session

18.20 – 19.40  ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Προεδρείο: Ξένια ΑΡΑΠΑΚΗ Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών

  1. Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος χοροθεάτρου σε μαθητές του 12ου λυκείου Πατρών, με τίτλο: «Ο εαυτός στην εφηβεία- όχι φαίνεσθαι, μόνο είναι» Δέσποινα ΧΡΙΣΤΑΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜSc Προαγωγή και Αγωγή Υγείας
  2. Ο Van Gogh πάει θέατρο Αλεξάντερ ΣΚΒΟΡΤΣΟΒ, Φοιτητής, Νίκη ΣΙΣΣΑΜΠΕΡΗ Διδάκτορας Επιστημών Αγωγής ΤΕΕΑΠΗ Πανεπιστημίου Πατρών,
    Ρούσα ΜΠΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΥ Θεατρολόγος, Med, Ξένια ΑΡΑΠΑΚΗ Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών
  3. Η Εικαστική Θεραπεία συναντά το Performance Writing
    Περσεφόνη ΚΡΑΣΙΔΟΥ, Εικαστική Θεραπεύτρια – Καλλιτέχνης – Εκπαιδευτικός, Χρήστος ΠΟΛΥΜΕΝΑΚΟΣ, Ανεξάρτητος Ερευνητής – Performance Writer-Δραματουργός-Εκπαιδευτικός
  4. Η πρώτη τέχνη- απαρχές του σχεδίου, γνωριμία μέσω της διερευνητικής δραματοποίησης Μια μελέτη περίπτωσης για τη διδασκαλία της τέχνης μέσω της δημιουργίας χορευτικού κομματιού
    Χριστίνα ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ, Εικαστικός Καθηγήτρια, Άννα ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, Ηθοποιός-Εμψυχώτρια Εκ/σης
  5. Η Μουσική ως Δικαίωμα των Παιδιών: Το Παράδειγμα του Community Music, ​Ιωάννης ΛΙΤΟΣ Μεταπτυχιακός Π.Τ.Ν. Π. Ιωαννίνων Χαρίλαος ΖΑΡΑΓΚΑΣ Επίκ. Καθηγητής Π.Τ.Ν. Π. Ιωαννίνων

19.40 – 20.00  Performance «Antigone»

Σάββατο, 24 Μαρτίου 2018

Εργαστήριο  Β  ώρα 9.00 – 10.20  AΙΘ. STUDIO EKFRASIS DERIDA Παπαδιαμαντοπούλου 23,  Πάτρα

Εργαστήριο Γ  ώρα 9.00 – 10.20  AΙΘ. ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΤΊΡΙΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ Πανεπιστημίου,  Πατρών

10.30 – 11.45 PERFORMANCES ΜΝΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ  ΚΑΙ  ΜΟΥΣΕΙΑ

Προεδρείο: Γιώργος ΝΙΚΟΛΑΟΥ Αναπληρωτής Καθηγητής Πρόεδρος ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών

1.Η γεύση της γλώσσας: εκπαίδευση γλώσσα και το σώμα
Δρ. Μαγδαληνή ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ, Επ. καθηγήτρια γραφιστικής και οπτικής επικοινωνίας Πανεπιστημίου  Δυτικής Αττικής
2.Ανάλυση κίνησης με χρήση σύγχρονων τεχνολογιών: νέα εργαλεία για την δημιουργική διαδικασία, την εκπαίδευση, την πρακτική και ερεύνα του χορού           Κατερίνα Ελ ΡΑΧΕΜΠ, Γιάννης ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ Ερευνητικό κέντρο «Αθηνά»
3 Αντιγόνη: ώθηση για διαδράσεις δημόσιου χαρακτήρα – performances σε τόπους κοινωνικής, πολιτικής, αρχιτεκτονικής και αρχαιολογικής σημασίας
Μάρω ΓΑΛΑΝΗ ΕΕΠ (PhD in Rhythm & Theatrical Game in Education) στο ΠΤΔΕ, Π. Πατρών
4. Πρακτικές σε μουσεία: η περίπτωση του μουσείου TATE MODER ​
Χάρη ΜΑΡΙΝΗ Διδάσκουσα Performance Queen Mary University of London Department of Drama
5. Ανακαλύπτοντας την Ιλιάδα μέσα από θεατρικές τεχνικές
Νικολέττα ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ Π.Ε.02 Π.Ε.32, Ελένη ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Π.Ε. 32, Π.Ε.18.41

11.45 – 12.00 Coffee break

12.00 – 12.20 Session Rapid fire

Σύντομες (3-min) προφορικές παρουσιάσεις  των αναρτημένων εργασιών

Προεδρείο: Μελιώ ΚΑΤΣΙΦΑΡΑ

12.20 – 14.00 ​ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΕΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Προεδρείο: Δρ. ΠΑΓΚΑΛΟΣ Παναγιώτης Αρχιτέκτων, Ιστορικός Τέχνης, Αρχιτεκτονικής, Διδάσκων ΑΣΚ

  1. Η διαμόρφωση ενός ευτοπικού εκπαιδευτικού θύλακα γεγονότων. Ερευνητικές και γνωσιακές διασφαλίσεις
    Ιορδάνης ΣΤΥΛΙΔΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Π. Θεσσαλίας
  2. Χαρτογραφώντας την χαρτογράφηση: αναπαριστώντας τη σωματική μεταβολή των σπουδαστών αρχιτεκτονικής στον Ελαιώνα.
    ​Τσαμπίκος ΠΕΤΡΑΣ Αρχιτέκτων υπ. Διδάκτωρ ΕΜΠ
  3. Η παράκαμψη του συμβολικού στη σύγχρονη τέχνη Νεφέλη ΚΥΡΚΙΤΣΟΥ Αρχιτέκτων – Π. Πατρών, MA – AA School of Architecture, Υπ. Διδάκτωρ ΕΜΠ
  4. Από την έννοια στην πράξη: το citylab και η αρχιτεκτονική της πόλης Παναγιώτης ΠΑΓΚΑΛΟΣ, Αρχιτέκτων, Ιστορικός αρχιτεκτονικής και τέχνης, Διδάκτωρ Π. Πατρών, Διδάσκων στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
  5. Πράξη Α: το επιτελεστικό σώμα Πράξη Β: από την τέχνη του δράματος στο drag show.
    Βασιλική ΡΟΔΙΤΗ Αρχιτέκτων Μηχανικός MSc Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός υπ. Διδάκτωρ Π. Θεσσαλίας

14.00 – 14.30  Lunch break

14.30 – 15.00 «TΗΛΕ   τῆλε   tele»  Φαίη ΤΣΙΤΟΥ, Μουσειοπαιδαγωγός

15.00 – 15.50 ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
Προεδρείο: Δρ. Μάρω ΓΑΛΑΝΗ ΕΕΠ, στο ΠΤΔΕ, Πανεπιστημίου Πατρών

  1. Η χρήση του εκπαιδευτικού δράματος στη περιβαλλοντική εκπαίδευση Ιωάννα ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ Χημικός Μηχανικός, Msc στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Εκπαιδευόμενη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Εμψυχώτρια Εκπαιδευτικού Δράματος
  2. Η κοινοτική συμμετοχική τέχνη σε ένα απομακρυσμένο νησί ως παραστασιακή τέχνη. Σοφία ΧΑΙΤΑ, Υπ. Διδάκτορας, Γεωργία ΛΙΑΡΑΚΟΥ Καθηγήτρια Π. Αιγαίου, Κώστας ΓΑΒΡΙΛΑΚΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής Π. Ιωαννίνων
  3. Περιβαλλοντική εκπαίδευση και παραστασιακές τέχνες: πρώτη προσέγγιση για τη μείωση της ρύπανσης από μικροπλαστικά Χρυσή Κ. ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Επικ. Καθηγήτρια Τμήμα Χημείας, Παν. Πατρών, Μάρω ΓΑΛΑΝΗ (PhD in Rhythm & Theatrical Game in Education), EΕΠ ΠΤΔΕ, Παν.  Πατρών, Σταυρούλα ΚΟΡΔΕΛΛΑ Υποψήφια Διδάκτορας, Παν. Πατρών

15.50 – 16.10 Στρογγυλή τράπεζα «της Επιστήμης και της Τέχνης»

Τέχνες και επιστήμες: αδελφές ή ξένες; Γιάννης Ζαρκάδης, Καθηγητής Ιατρικής Σχολής Π. Πατρών| Διδάσκει Μοριακή Βιολογία, γράφει Ποίηση

Καλλιτέχνης και επιστήμονας ταυτόχρονα; Γιάννης Μουρτζόπουλος, Καθηγητής Τμ. Ηλεκτρολόγων Μηχ. |διδάσκει Ακουστική , γράφει Μουσική

16.10 – 17.50 PERFORMANCE WRITING

Προεδρείο: Χρήστος ΠΟΛΥΜΕΝΑΚΟΣ Δραματουργός, Performance Writer, Ερευνητής

  1. Some Opening Remarks on Performance Writing (video)
    Dr John HALL, Professor of Performance Writing, Poet2

2.Το Performance Writing όπως προτάθηκε από το Dartington College of Arts και η μέθοδος body/word: διαθεματικές προσεγγίσεις στη συγγραφή ως εργαλεία για την έρευνα, τη δημιουργία και την εκπαίδευση. Μία αφετηρία.
Χρήστος ΠΟΛΥΜΕΝΑΚΟΣ Πτυχιούχος Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης, MA Performance Writing, Performance Writer, Ανεξάρτητος Ερευνητής, Δραματουργός, Εκπαιδευτής

  1. Λογοτεχνικός διάλογος και αφήγηση: ασκήσεις δημιουργικής γραφής σε τάξεις λυκείου
    Άννα Π. ΒΑΚΑΛΗ, Ε.ΔΙ.Π. Δημιουργικής Γραφής Π.Δ.Μ., Γιώργος ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ, Φιλόλογος, Απόφοιτος Μ.Π.Σ. «Δημιουργική Γραφή» Π.Δ.Μ., Π.Τ.Ν., Σταύρος ΖΑΦΕΙΡΑΚΗΣ, Οικονομολόγος – Συγγραφέας
  2. Το βίωμα ως τεχνική: η διδασκαλία της συνείδησης στην βασική εκπαίδευση της Αγγλίας του Shakespeare
    Αντώνης ΓΑΛΕΟΣ (Υποψήφιος Διδάκτωρ Royal Holloway Drama Department, MA in Theatre Directing UEA, MA in Literary Theory CGS, BA Αγγλική Φιλολογία Πανεπιστήμιο Αθηνών) Παιδαγωγικός σύμβουλος-Υπεύθυνος Σπουδών Δραματική Σχολή δήλος, Δραματουργός, Σκηνοθέτης, Performer
  3. Η συγγραφή και η performance: η έρευνα για μια νέα γλώσσα
    Dr. Barbara BRIDGER Συγγραφέας/Σκηνοθέτιδα/ Δραματουργός
  4. Remarks on Performance Writing and Teaching (video)
    Jerome FLETCHER, Assoc. Professor of Performance Writing & MFA co-ordinator, Falmouth University,  Writer, Researcher

17.50 – 18.30 Συμπεράσματα – Κλείσιμο Συνεδρίου

Αναρτημένες ανακοινώσεις – Posters

  1. Ανάπτυξη ταυτότητας Αριστομένης ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ Εκπαιδευτικός ΠΕ 0
  2. «ΝΕΑΡ»: μια πρόταση για ένα σχολείο χαράς και συνεργασίας ανοιχτό στην κοινωνία. Διονύσιος ΚΥΠΡΙΩΤΗΣ Δάσκαλος- Μαθηματικός, Δ/ντής Δημ. Σχολείου Τραγανό Ηλείας, Κων/νος ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Βάρδα Ηλείας, Ολυμπία ΑΓΑΛΙΑΝΟΥ ΕΕΠ, ΤΕΑΠΗ Σχολή Επιστημών Αγωγής ΕΚΠΑ
  3. Δημιουργικός χορός και χοροθέατρο σε παιδιά φιλοξενούμενα στο Σκαγιοπουλειο ίδρυμα και στη μέριμνα θηλέων Πάτρας. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ Μαρία, ΑΝΤΩΝΙΟΥ Μαριάνθη, ΖΩΓΟΠΟΥΛΟΥ Παναγιώτα, ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑ Ελπίδα Φοιτήτριες ΠΤΔΕ Παν/μιου Πάτρας
  4. Η μεταμόρφωση μέσα στη θεραπευτική σχέση. Κλινική μελέτη Χοροθεραπείας μιας ψυχολογικά τραυματισμένης εφήβου, Σοφία Φ. ΔΡΟΥΜΠΑΛΗ MA of Arts in Dance Movement Psychotherapy
  5. Performance, Τελετουργία, Εκπαίδευση
    Γιάννης ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ Φοιτητής Μαθηματικού τμήματος Πανεπιστημίου Πάτρας
  6. Η αναπαράσταση του χορού στα βιβλία της γλώσσας του δημοτικού σχολείου από το 1891 έως σήμερα ΖΑΡΑΓΚΑΣ Χαρίλαος Κ., Επίκ. Καθηγητής Π.Τ.Ν., Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  7. Contextualising ‘his voice’: Queering Utterance in a Digital Material Interface Mark LEAHY, Dr.; Artist and Lecturer
  8. Performance writing proposals on transdisciplinary & collaborative workshops
    Melanie THOMPSON, Freelance Interdisciplinary Artist
    Christos POLYMENAKOS, Independent Researcher-Performance Writer-Dramaturg- Educator
  9. Τεχνικές θεάτρου στην εκπαιδευτική διαδικασία. το θεατρικό παιχνίδι ως μέσο διδασκαλίας
    Βασιλική ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΤΟΥ, Νηπιαγωγός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής, Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Δ ΠΕ Αχαΐας, Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού
    Λεωνίς ΣΑΜΑΡΤΖΗ, ΠΕ 70, δασκάλα στο 49ο Δημοτικό σχολείο Πάτρας, Πρόεδρος του συλλόγου Παιδαγωγικής θεάτρου- εμψυχωτών θεατρικού παιχνιδιού Πάτρας ” Δια του θεάτρου”
  10. Μέθοδος διδασκαλίας D.D.DANCEDISABILITY – X.A. ΧΟΡΟΣΑΝΑΠΗΡΙΑ. Μαρία ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Χορογράφος – Χοροθεραπεύτρια – Εκπαιδευτικός
  11. Πρωτόγονη έκφραση: αφύπνιση της σωματικής μνήμης, απόλαυση της φυσικής ύπαρξης, βελτίωση της αυτοεκτίμησης.
    Μαρία – Μάρω ΓΑΛΑΝΗ (PhD in Rhythm & Theatrical Game in Education), ΕΕΠ, ΠΤΔΕ Π. Πατρών

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Εργαστήριο Α. Τεχνικές θεάτρου στην εκπαιδευτική διαδικασία. το θεατρικό παιχνίδι ως μέσο διδασκαλίας
Βασιλική ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΤΟΥ, Νηπιαγωγός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής, Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Δ ΠΕ Αχαΐας,  Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού
Λεωνίς Σαμαρτζή, ΠΕ 70, δασκάλα στο 49ο Δημοτικό σχολείο Πάτρας,  Πρόεδρος του συλλόγου Παιδαγωγικής θεάτρου- εμψυχωτών θεατρικού παιχνιδιού Πάτρας ” Δια του θεάτρου”

Εργαστήριο Β. Μέθοδος διδασκαλίας D.D.DANCEDISABILITY – X.A. ΧΟΡΟΣΑΝΑΠΗΡΙΑ
Μαρία ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Χορογράφος – Χοροθεραπεύτρια – Εκπαιδευτικός

Εργαστήριο Γ.  ΠΡΩΤΟΓΟΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ: αφύπνιση της σωματικής μνήμης κι απόλαυση της φυσικής ύπαρξης
Μάρω ΓΑΛΑΝΗ (PhD) in Rhythm & Theatrical Game in Education , ΕΕΠ, ΠΤΔΕ, Π.Π.